רישום דומיין

לבחירת שם דומיין יש משקל רב בנגישות לאתר. השם צריך להיות קל להקלדה, קליט ורצוי שיהיה בו רמז לעיסוק שלכם והכי חשוב ששם מתחם זה יהיה פנוי לרישום. אנו נוכל לעזור לכם לבחור את השם הנכון, ונבצע את תהליך הרישום והרכישה מול חברות הרישום המוסמכות.

 

אם אתם מעוניינים להקים אתר, אחת הפעולות החשובות ביותר לביצוע היא רישום דומיין. דומיין הוא שם כמו nike.com, ynet.co.il, dweb.co.il. בעזרת הדומיין אנשים יכולים להגיע לאתר ולעסק שלכם.

 

חשיבות רישום הדומיין

ישנן מספר סיבות חשובות לבצע רישום דומיין. שימו לב כי גם עסקים וגם אנשים פרטיים יכולים לבצע זאת:

  1. חשיפה בעולם הדיגיטל – דומיין הוא אחד הדרכים היעילות ביותר לחשוף את קהל הקונים שלכם לעסק שלכם בעולם הדיגיטל. על מנת להקים אתר פעיל יש מצד אחד לבצע רישום דומיין ומצד שני לקנות שרת, עליו יאוחסן כל המידע והפרטים של האתר.
  2. אמינות – עצם הנוכחות של העסק שלכם בעולם הדיגיטל מעידה על כך שהעסק שלכם רציני. עסק עם אתר פעיל ומעוצב, מעיד על עסק בעל שאיפה, יציב ועם לקוחות קיימים.
  3. חיזוק המותג – אפשרות מוכרת בעת רישום הדומיין היא שהדומיין יהיה זהה לשם החברה שלכם. במידה והדומיין אכן מייצג את שם החברה, אנשים יכולים בקלות לזכור את הדומיין ומכך לחזור חזרה לאתר שלכם בכל פעם שירצו בכך.

 

רישום דומיין – כיצד מתבצע התהליך

על מנת לבצע רישום דומיין יש לפנות לאתר או חברה בעלי הרשאה לבצע את רישום זה. לאחר מכן, יש לבדוק כי הדומיין בו אתם מעוניינים לא רשום על ידי חברה או אדם אחר. במידה והדומיין כבר רשום על שם אחר, עליכם למצוא דומיין אחר, ובמידה והדומיין טרם נרשם ברשם הדומיינים יהיה עליכם לשלם כ 67 שקלים על מנת לבצע את רישום הדומיין על שמכם.

 

רישום דומיין – תהליך הרישום המלא

אם אתם מעוניינים לרשום דומיין עליכם לבצע את השלבים הבאים:

  1. חשבו על שם דומיין מוצלח – יכול להיות מדובר בשם המותג שלכם, בשם קליט ומעניין או בשם שמכיל את הנישה בה אתם עוסקים. שימו לב, ככל שהדומיין יהיה קצר יותר, יהיה קל יותר לאנשים לזכור אותו, ובאופן כללי זה יראה טוב יותר. על טיפים נוספים לשם דומיין מוצלח, תראו בהמשך המאמר
  2. הכנסו לאתר של חברה המאפשרת רישום דומיין ובידקו האם הדומיין קיים או לא. ניתן לעשות זאת במגוון אתרים, בין אם באתר ישראלי או בין אם באתר בחו"ל. האופציות המוכרות ביותר הם האתרים BOX, BLUEHOST, GODADDY.
  3. בחרו סיומת דומיין – האם הדומיין יסתיים ב co.il, org,com,biz ועוד. בחירת הסיומת היא עולם ומלואו. נאמר בקצרה כי במידה ואתם מעוניינים באתר ישראלי מומלץ לבחור ב co.il ובמידה באתר בינלאומי בסיומת com. גוגל מייחס לזה חשיבות.
  4. הכינו את כרטיס האשראי – בחרתם שם מוצלח, בחרתם סיומת ועכשיו נשאר את עניין התשלום. רישום דומיין בהכרח כרוך בתשלום.
  5. חיבור הדומיין להוסטינג ( WEB HOST) – כמו שציינו קודם לכן, הקמת אתר כרוכה הן בדומיין והן בשרת אחסון. במידה וטרם בחרתם שרת אחסון עליכם לעשות זאת לפני שתמשיכו לקרוא. במידה וכבר רכשתם שרת אחסון עליכם להפנות את רשומות ה DNS של הדומיין לשרת האחסון שלכם. ובמילים אחרות לחבר בין הדומיין לשרת האחסון. 
  6. שימו לב כי תהליך רישום הדומיין לוקח בין 24-48 שעות שבמהלכן יהיה עליכם להתאזר בסובלנות.

 

טיפים לבחירת הדומיין

להלן מספר טיפים שיכולים לסייע לכם לבחירת שם הדומיין

  1. בחרו דומיין קצר – דומיין ארוך שמורכב מ 3 מילים ויותר נראה מסורבל ולא נגיש למשתמש. ראו את ההבדל בין nike.com לבין shoesandsports.com. הראשון נראה הרבה יותר ידידותי
  2. בחרו דומיין שמייצג אתכם – בחרו דומיין שרלוונטי אליכם. זה יכול להיות שם המותג שלכם, התעשיה בה אתם עוסקים (ספורט,רפואה, יוגה, טכנולוגיה ועוד), ביטוי חזק מתחום התעשייה ועוד.
  3. בחרו דומיין עם ותק – כאן אתם נכנסים לעולם של המקצועניים. מעבר לבחירת השם, יש גם נושא חשוב נוסף שרבים לא מכירים והוא נושא הותק של הדומיין. ככל שדומיין בעל יותר ותק (כלומר, שרכשו אותו בפעם הראשונה לפני יותר שנים), כך גוגל תראה אותו כמהימן יותר. כלומר, במידה ותמצאו דומיין שכבר היה רשום בעבר, ותצליחו לרשום אותו שוב על שמכם, יהיה לכם מעט קל יותרת לקדם אותו בגוגל.
  4. בחרו סיומת דומיין נכונה. יש מאות סיומות שונות. עליכם לבחור את המתאימה ביותר עבורכם. להלן 4 הפופלאריות:
    1. הסיומת CO.IL – עבור עסק במדינת ישראל
    2. הסיומת COM – עבור עסק בנישה הבינלאומית ובאופן כללי עבור עסקים ואיקומרס (הסיומת COM היא הקיצור של המילה COMMERCIAL)
    3. הסיומת ORG – לארגונים – ארגונים ללא מטרות רווח, פורומים, מקורות מידע
    4. הסיומת NET – ספקי אינטרנט, שירותי אינטרנט, טכנולוגיה

 

חברת DWEB- בניית אתרים

6 תגובות
  1. רות
    רות אומר:

    אני מתלבטת ביו דומיין co.il לבין דומיין org.il
    השימוש הוא לא למטרת רווח. זהו אתר תמיכה שכתוב ב wordpress עם בלוג לחולים במחלה מסויימת האתר מיידע אותם על פרטי הסימפטומים וכו
    האם תוכלו לייעץ לי באיזה כיוון ללכת ומה אתם ממליצים לי להשתמש מהאופציות שלכם.
    בתודה
    רות

    הגב
    • dweb
      dweb אומר:

      שלום רות, סיומת org בדרך כלל מתקשרת עם אגודות או ארגונים, בכל מקרה אחר עדיף co.il. אלא אם כן שם הדומיין שאת רוצה/חייבת תפוס ואז אפשר לחשוב שוב על האופציה הראשונה.

      הגב
    • dweb
      dweb אומר:

      שלום רונית,
      אני מניח שבנית אתר על שרת ויש לך חבילת אחסון?
      אם כן אז את צריכה..
      להפנות את הדומיין dns לשרת
      לשנות בהגדרות הכלליות של הוורדפרס לשם הדומיין שלך
      ולאחר מכן לשנות את שם הדומיין בפנל האחסון.
      המלצה חמה – אם את לא בטוחה מה את עושה על תעשי לבד!!
      אם תרצי תמיכה ושירות תוכלי לפנות באימייל – לתאר בדיוק מה יש לעשות.
      [email protected]

      הגב

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *