בניית אתרים

בניית אתרים זו רק ההתחלה

לא מזמן נעשה מחקר בנושא של דיוור ניוזלטרים מצד חברות לבניית אתרים או דפי מידע מטעם לקוחותיהם והתוצאות לא ממש מרשימות.

הפצת מידע דרך כתובות אי מייל אמורה להיות פעולה מאוד פשוטה, אך בעידן חוק הספאם ודואר הזבל, צריכות החברות השולחות ניוזלטר חודשי לתפוצה שלהן, לנהל רישום מדויק של כתובות אי מייל וכן להצליח להסיר או לרשום לקוחות במהירות וביעילות, דבר שמתוך המחקר עולה שאיננו קורה.

רק 75% מהמבקשים להירשם לניוזלטר הצליחו לעשות זאת, ושיעור ההצלחה בהסרה מרשימת דיוור עומד על 50%.

עפ"י מומחה בחינת ידידותיות למשתמש ברשת, ג'ייקוב נילסן תהליך של הרשמה צריך לארוך מקסימום דקה ועוד דקה להוספת פרטים ואילו עפ"י התוצאה מהמחקר הנ"ל עולה כי להירשם לניוזלטר לקח לגולשים הישראלים כ-5.03 דקות ותהליך של הסרת מייל מרשימת דיוור ארך 2.27 דקות. הרבה מעבר לזמן, ליכולת ולסבלנות של הגולש.

החריגה הזו בזמנים הופכת את תהליך ההרשמה וכן ההסרה למייגע וגורמת להרבה מאוד גולשים לא להיכנס לזה, ומכאן אחוזי ההרשמה וההסרה הנמוכים ביחס לרצון הגולשים.

את המחקר ערכה חוה צור מחברת א.מ.צ.ח.

הפוטנציאל הגדול של הפצת ניוזלטר בהחלט עשוי להוכיח את עצמו, כמקדם מכירות לחברות בניית אתרים ולחברות שונות.

בישראל כ-82% בעלי כתובות מייל

בישראל יש ל-82% מהגולשים כתובות מייל והם ישמחו לקבל ניוזלטר או כל דף מידע שיישלח אליהם אבל צריכים להיות לזה כמה תנאים.

  • הם נרשמו לניוזלטר.
  • זהו תחום עניינם.
  • הם מחכים לניוזלטר הזה.
  • הוא אכן מהווה עבורם דף מידע.
  • הם מוכנים ואף הביעו רצון להמשיך לקבלו.

כל מה שנופל בין הסעיפים הללו הופך כל ניוזלטר לדואר זבל והרבה פעמים רק בגלל חוסר יכולת לפעול נכון מול רשימות דיוור.

גם באתרים ידועים מאוד תהליך ההרשמה או ההסרה ארך כל כך הרבה זמן, שזה גרם לגולשים להתייאש ולא להשאיר פרטים. כך מפסידים לקוחות פוטנציאליים.

לא רק חוק הספאם אמור לעמוד לנגד עיניהם של מפיצי הניוזלטרים אלא גם מומחים לבניית אתרים שחלק מהתפקוד של האתר כולל הרשמה והסרה מרשימות דיוור הוא עניין טכנולוגי וככל שזה יהיה יותר ידידותי למשתמש, כך הפצת הניוזלטר תהיה נכונה.

בניית אתרים קלים לניווט

ויז'ואל של אתר או תוכן, לא יכול לבוא על חשבון קלות שימוש ותפעול. כאשר פונים לחברת בניית אתרים מקצועית כל הפונקציות של הניווט, דפדוף בין הדפים, השארת פרטים או הצטרפות לרשימת דיוור צריכים להיות מאוד קלים.

הסיבה שזה אורך כל כך הרבה זמן נעוצה בשימוש בטכנולוגיה לא מספיק מפותחת, או באיטיות גלישה וזה אומר שסרגל הניווט באתר ושאר הפונקציות איטיות ולא פועלות בקצב הרצוי אצל הגולשים.

הקצב הזה אגב, משתנה ונקבע מעת לעת והוא בהחלט תלוי בחידושי הטכנולוגיה. מי שקובע מתי שהות באתר היא ארוכה או קצרה מתייחס בהחלט למידע שיש לו על היכולת של האתר הזה לזוז יותר מהר, ואם זה לא קורה סימן שחברת בניית האתרים שלכם נרדמה באמצע בניית האתר…

חשיבות של ניוזלטר

ניוזלטר הוא אמצעי ליצור קשר עם לקוחות פוטנציאליים ולשמר את הקשר עם לקוחות קיימים.

בעידן ריבוי החברות, העסקים והאתרים רצוי מאוד שכל חברה שרוצה לשמר את הלקוחות שלה, תמצא את הדרך אליהם בצורה של תקשורת חודשית עם ניוזלטר ואף להפוך אותו לאינטראקטיבי כדי שתהיינה תגובות, ותקשורת רציפה עם החברה.

אינטראקציה זו יכולה להכיל מידע על חידושים, מבצעים, שורת הנחות, בניית אתרים חדשים ללקוחות ועוד.