wordpress and wix

Wix ו- WordPress: מצאו את ההבדלים

וורדפרס מול וויקס

קיימות עשרות מערכות לבניית אתרים, אבל שתיים מהן מובילות את התחום ללא ספק: Wix ו- WordPress. מיום השקתה של Wix, הצעיר מבין השתיים החלו הוויכוחים מי מהן טובה יותר וכל אחד מהמחנות עושה כמיטב יכולות על מנת להצדיק את הבחירה שלו. אנחנו לא חושבים שאפשר לנצח או להפסיד כאן, כי בלי להגדיר את הצרכים המדויקים המשתמשים  , אי אפשר לדעת איזה פתרון יתאים להם יותר. בהשוואה קצרה זו, ניסינו לכסות את היתרונות והחסרונות של כל פלטפורמה, במונחים בסיסיים ביותר, כדי שתוכלו להחליט מי מהן תענה טוב יותר לצרכים ולדרישות שלכם.

לוקחות בקלות: קלות הפעלה

ממשק המשתמש של Wix הוא אינטואיטיבי, ידידותית ומאפשר ביצוע פעולות רבות באמצעות גרירה ושחרור. היא תאפשר לכם לעצב ולבנות את האתר שלכם בקלות, גם אם אין לכם מושג קלוש בבניית אתרים. למרות ש WordPress – היא מערכת ניהול תוכן ידידותית במיוחד,  כשמדובר בבניית אתרים היא קצת פחות ידידותית, והיא הרבה יותר מורכבת מאשר Wix. אם אתם יודעים להשתמש בעכבר, אין ספק שתוכלו  לבנות אתר ב- Wix, כדי לבנות אתר ב- WordPress יהיה עליכם להיות בעלי ידע בסיסי ב- HTML/CSS.

יכולות זה עניין של גמישות

Wix היא מערכת לבניית אתרים שפותחה עבור אתרי תוכן ומסחר. היא שמציעה כמות גדולה במיוחד של תוספים, חינמיים או בתשלום. שמאפשרים לפרסם תוכן ולנהל חנויות אינטרנטיות בקלות, יעילות וגמישות. WordPress החלה את דרכה כפלטפורמה לבלוגים, אולם התפתחה במהירות למערכת המשמשת לבניית מגוון סוגי אתרים, מתיקי עבודות דיגיטליים ועד חנויות. הפעולות הללו מתאפשרות באמצעות מגוון רחב של תוספים המיועדים לצרכים שונים. האיזון בין קלות שימוש למורכבות הוא קשה להשגה, לכן בדרך כלל, הכלים הפשוטים יותר, יהיו פחות גמישים. אבל הכלל הזה לא חל על Wix, שמציעה איזון מושלם כמעט בין גמישות לקלות שימוש. איזון שקצת קשה למצוא ב- WordPress.

מה שתראו זה מה שתקבלו?  

Wix מציעה מאות תבניות עיצוב, ביותר משבעים קטגוריות: אתרי מסחר, רכב, קייטרינג, סוכנויות, אופנה, ועוד, לצד תבניות לדפים בודדים ואפשרויות רבות נוספות אחד החסרונות שלה הוא שהיא לא מאפשרת להחליף תבניות בעיצומה של עריכה. התבניות של Wix מאפשרות גם עריכה במצב המדמה טלפונים חכמים.

את התבניות של WordPress.  תוכלו למצאו או באתר הרשמי שלה או בחנות התבניות. בשונה מ- Wix היא לא מאפשרת עריכת WYSIWYG, לכן לפני שעורכים שינויים בקוד של התבנית, מומלץ לדעת לקרוא קוד.

תמיכה

מרכז התמיכה של Wix מציע תשובות במאות אלפי נושאים, סרטוני הדרכה, לומדות, תמיכה במייל ואפילו תוכנית לימודים מקיפה. העורך עצמו כולל מסכי עזרה רבים, המציעים סיוע מיידי כמעט לכל פעולה. WordPress, לא מפעילה  מרכז תמיכה רשמי, אבל לא תהיה לכם בעיה למצוא ברשת קהילות, פורומים ומומחים, שיספקו לכם תשובות מקצועיות לכל שאלה.

בנוסף, תוכלו למצוא מאות בלוגים, קהילות וערוצי YouTube שמוקדשים במלואם למערכת ניהול התוכן הזו, אבל לא יהיה לכם למי לשלוח מייל במידת הצורך.

על מי אפשר לבנות?

נכון ש- WordPress עושה רושם של מערכת חזקה יותר, אבל יהיה עליכם ללמוד כמה מיסודות התכנות, כדי להפיק ממנה את המקסימום. אם אתם יודעים לתכנת או שיש לכם זמן ללמוד, היא בהחלט יכולה להיות הבחירה הנכונה עבורכם. Wix לעומתה, תעשה בשבילכם את כל העבודה הקשה.

 

נכתב על ידי צוות בניית האתרים של ConvertiX – משרד פרסום דיגיטל