בניית אתרים – האלמנטים הכי חשובים 

בניית אתרים – אילו אלמנטים הכי חשובים?

בניית אתרים – בואו נעשה סדר בכאוס של החברות שמתעסקות בבניית האתרים. מדוע אתר יכול לעלות 100,000 ₪ ובמחיר של 2500 ₪ גם אפשר לבנות אתר. מה ההבדל בעצם, ולמה צריך לשים לב כל לקוח שרוצה אתר טוב ואיכותי שיוביל אותו רחוק.

נוסף לחברת המציעות אתרים כמו לחמניות מאתמול, יש גם הרבה אתרים שמציעים ללקוחות לבנות אתר לעצמם. לעתים זה עלול להיות אתר דמה שלא יכול לזוז לשום מקום מבחינת קידום, והנוכחות שלו רק עושה נזק. לא נזכיר כאן שמות של אתרים, אבל כן נאמר בריש גלי, כי גוגל באופן חד משמעי, מעדיף אתרים שבנויים על תוכנת הניהול של וורדפרס. יש לזה כל מיני סיבות ובין השאר העובדה, שמדובר באתרים פשוטים ומאוד מובנים. 

אבל מול וורדפרס יש עוד הרבה חברות שמציעות פלטפורמות לאתרים. חלקן טובות וחלקן לא. הלקוח הממוצע שלא מבין באינטרנט לא יודע ממה נובע הפער בין האתרים. אנשי עסקים שרוצים להקים אתר, לא נולדו עם פלייסטיישן ביד, ייתכן שבתקופה שהם היו צעירים בכלל לא היה מחשב, הם לא יודעים ולא מבינים מושגים של תוכנות. הם לא מבינים מה זה קידום והם לא מבינים איך בונים אתר, ולכן אפשר למכור להם כל דבר. בגלל זה הם זקוקים לחברת בניית אתרים טובה שתוכל לייעץ להם באיזה אתר לבחור ומה להקים עבורם. הם צריכים לדעת מה כולל האתר שלהם, מה מוכרים להם ואם זה מה שהם צריכים.

 

אל תקנו רק עיצוב אתרים- קנו טכנולוגיה

לכל אתר יש שני צדדים. אחד הטכנולוגי ואחד העיצוב. אתר איכותי הוא כזה שהוא מציע טכנולוגיה איכותית אבל גם עיצוב מרשים שיכול להביא לכם לקוחות. צריך ליצור איזון והרמוניה בין השימושיות של האתר לבין העיצוב שלו. הרבה לקוחות מתרשמים מאתרים יפים ורוצים כמוהם, אבל הם לא יודעים אם קל לנווט בהם, אם הגלישה היא מהירה ועוד פרמטרים שחשובים לגולשים. אם אתם לא מבינים בתוכנות של בניית אתרים, בקשו הסבר. תבקשו לדעת מה מיוחד באתר שמציעים לכם לעומת אתרים אחרים. מה היתרונות המיוחדים שלו ומה זה אומר מבחינת הגולשים.

אי התאמה של אתר לסוגים שונים של דפדפנים, יכול לפגוע בכמות הלקוחות הפוטנציאליים שיגיעו אליו. חלק מהגולשים באמצעות סמארטפון או טאבלט אולי לא יוכלו לראות את האתר בצורה איכותית. אתר חייב להיות מותאם לכל מיני דפדפנים והוא חייב להיות רספונסיבי.

דבר חשוב נוסף הוא שצריך לבנות אתר, שניתן יהיה לשדרג אותו בעתיד ולהוסיף לו עוד פונקציות אם יש צורך. לכן התשתית שלו חייבת להיות טובה כדי להתקדם גם לשדרוג בעתיד. 

 

אפשר לשנות את העיצוב- חשוב מאוד

לפעמים עסק נכנס לתחומי עשייה נוספים, הוא רוצה להתחדש בעיצוב חדש. זה אפשרי רק אם האתר הישן נבנה בצורה כזו שאפשר לשנות אותו, זה קשור לטכנולוגיה שלו. אם הוא נבנה נכון, קל לעצב אותו מחדש. הוא צריך להיות מאוד חכם כך שאפשר להזיז את התפריט שלו הצידה או למעלה, או לשנות את כל מראה האתר.

 

אתר מתאים לקידום- אל תוותרו על זה

יש אתרים הבנויים על תוכנות שקשה מאוד לקדם בגוגל. זה ידוע שגוגל למשל מאוד אוהב אתרי וורדפרס, וזו הסיבה שבגללה 30% מהאתרים בעולם בנויים על התוכנה הזו. כאשר בונים אתר, הוא צריך להתאים לקידום בגוגל מבחינת המבנה והטכנולוגיה שלו. זה צריך להתאים לדרישות של גוגל, וכל בונה אתרים מקצועי יודע את זה. 

לא צריך להטיל ספק בקטע של העיצוב, אבל לצד זאת, חשוב שכל אתר יכלול גם אלמנטים טכנולוגיים ותשתית שעוזרת לו להיות מקודם בגוגל. יש תקנים מחמירים שגוגל מאוד מקפידה עליהם לגבי תקינות של אתרים וחשוב שתפנו לחברת בניית אתרים שיודעת ומכירה בחוקים הללו. 

אנשים שקרא את המאמר התעניינו גם ב : בניית אתר וורדפרס | אחסון אתרים