מהם השלבים לעיצוב אתר מקצועי

מהם השלבים לעיצוב אתר מקצועי

מהם השלבים בתהליך עיצוב אתר מקצועי?

השלב הראשון לפני עיצוב אתרים מקצועי הוא שלב האפיון. הוא מתחיל כבר בפגישה הראשונה, ובעקבותיה נעשה בריף לגבי הלקוח והצעת המחיר. האפיון אמור לקבוע מה המטרה של האתר ובהתאם להקים אותו במתכונת מסוימת. יש אתר תדמיתי, אתר מכירתי, מיני סייט (אתר קטן), יש אתר חנות ועוד. לפי המטרה ייבנה האתר. 

תפקידו של המאפיין, הוא גם לעזור לבעלי האתר להבין איזה סוג של אתר הם צריכים. לא כולם יודעים. רובם גולשים באתרים של מתחרים מוצלחים ורוצים אתר כמו שלהם. הם חושבים שהם מצליחים בגלל האתר שלהם. זה נכון שאתר יכול להוביל להצלחה מסחרית, אבל לא רק הוא. דרושות פעולות שיווק נוספות.

בפגישת האפיון יבין איש המכירות לאיזה סוג של אתר שואף הלקוח, האם זה באמת מתאים לעסק שלו, יציג לו תבניות של אתרים ודוגמאות, ובהמשך יוחלט איזה אתר יוקם. 


שלב שני- בניית האתר

אחרי ההחלטה מהו האתר שרוצים להקים עבור הלקוח, מתחיל התהליך המקצועי של בניית האתר. הלקוח צריך להסביר לחברת בניית האתרים מהו מבנה האתר המועדף עליו. איזה קטגוריות הוא רוצה באתר ובאיזה סדר. 

מפתח האתר יחד עם המעצב הגרפי צריכים להחליט, כיצד ייראה האתר מבחינה ויזואלית וכיצד הוא יתפקד מבחינה טכנולוגית. חייבת להיות הלימה בין שני המוטיבים הללו. הטכנולוגיה משרתת את העיצוב ולהיפך.

צריך יהיה להגדיר את המיקומים של תפריטי הניווט, מהו הכיוון הגרפי של האתר, צבעים ועוד. אם יש ללקוח לוגו, צבעי האתר ייגזרו ממנו כהמשך ישיר שלו.

שלב שלישי- פגישת עבודה לקוח חברה
לאחר גיבוש אסטרטגיה שמורכבת מהרצונות והדרישות של הלקוח, ומטרות האתר שלו, תכין החברה תוכנית של בניית אתר. גיבוש מבנה האתר ייעשה בהתאם לרצון הלקוח ולהשגת המטרות. אם מדובר באתר מכירתי או חנות, יוכל הצוות להציג לו דוגמאות של אתרים דומים, ולהמליץ בפניו על הפלטפורמה שתשרת הכי טוב את העסק שלו. בפגישה הזו יהיו מנהל פרויקט בניית האתר, המעצב הגרפי והמתכנת של האתר. הדבר הכי חשוב הוא ליצור איזון בין דרישות הלקוח לבין האתר. להקים לו אתר מקצועי שבאמת ייתן לו ערך מוסף, ולא לנסות לבנות אתר רק לפי הדרישות שלו, בעיקר אם הן לא הגיוניות והרבה פעמים נובעות מ”פזילה” לאתרים של המתחרים.

אתר מקורי ללקוח, ייצור גם את הבידול המבוקש מול המתחרים, ויקל על הגולשים לבחור באתר מסוים בלי להתבלבל. כך יגובש המבנה הכללי של האתר, מהן תמונות האווירה, הצבעים, הלוגו וארכיטקטורת המידע באתר. 

על פי המסוכם בפגישה זו תיבנה סקיצה והיא תישלח ללקוח לאישור.


אישור סקיצת האתר והתוכן 

אחרי שהלקוח יישאר את סקיצת האתר, אמור הלקוח להעיר את הערותיו וייתכנו גם שינויים. השלב הבא הוא בניית האתר והזנת התוכן. 

בשלב הטכני הזה הלקוח אינו מעורב בתהליך של בניית האתר. מי שמעורב בזה הם תכניתנים מקצועיים שהתפקיד שלהם הוא ליצור את הממשק והטכנולוגיה שבזכותה גולשים יגלשו באתר, ינווטו בו בקלות ועוד. 

בשיתוף המעצב יורכבו כל חלקי האתר. העיצוב והתוכן, כפי שהוסכם עם הלקוח. האתר יועלה אל כתובת אתר זמנית, בעליו יוכל לצפות בו ולהעיר את הערותיו ויתחיל שלב הזנת התכנים אליו. 

התפקיד של חברת בניית האתרים, היא למצוא פתרון טכנולוגי ועיצובי לאתר, כך שיגדיר ויוכל לייצג אותו בצורה נכונה בעולם הדיגיטלי. אתר הוא כמו חלון ראווה או כרטיס ביקור יוקרתי והוא צריך להיות תואם לקוח בכל הרמות וגם מקורי כדי שניתן יהיה למתג אותו. 

ראו עוד : בניית אתרים | אחסון אתרים