בניית אתר וורדפרס

עיצוב אתרים אסתטיים

אין דבר יותר תזזיתי, משתנה ומפתיע מעולם האינטרנט. בכל שנה יש מגמות חדשות המבטאות את רצון הגולשים, אשר מתגבשים יחד עם טכנולוגיות חדשות ועיצובים גרפים להפתעות האתרים. לעיצוב רענן וחדשני שנעשה מתוך הבנת העסק של הלקוח והקפדה על חווית משתמש חיובית יש משקל רב. כאשר אדם גולש לאתר שנטען לאט, גולש בזיגזג. לא מצליח למצוא מהר את המידע שלשמו גלש לאתר, ומתבלבל מרוב פלאשים, כותרות וצבעים, זהו אתר שעלול להביא לקריסת עסק ממש כך.

פערי המחירים של בניית ועיצוב אתרים, מבטאים רמות שונות של איכות ורמה טכנולוגית. יש גם הבדל בין מעצב אתרים שעשה קורס של שנה לבין בוגר טכניון שלמד שלוש שנים עיצוב אתרים.

הרזולוציה השתנתה

רוב מסמכי המחשב התאימו בעבר לרזולוציה 800X600, מה שבעצם יצר מסך צר שהיה מאוד מוגבל מבחינת עיצוב. לאחר שחדרו המסמכים הרחבים, השתנו הרזולוציות והיום הרוב גולשים ל- 768X1024. הסטנדרט הזה אפשר למעצבים הגרפיים “להשתולל” קצת ולפתח עיצובים מיוחדים ומפתיעים.

לאחר המהפכה של קידום אתרים בגוגל ובמנועי החיפוש האחרים, החלה הרשת להיות מוצפת בתכנים ובתמונות שהעמיסו על האתרים והם נראו כמו “שוק” גדול ומבלבל. היום חוזרים לעיצוב הנקי והאסתטי, כזה שמצליח לגרום לגולש להתרכז במה שהוא רואה וגם למקסם את חווית הגלישה שלו.

עיצוב אתרים “אנושיים”

מכיוון שבכל זאת מדובר ברשת אינטרנט, עולם וירטואלי וטכנולוגיות, יש היום מגמה מאוד חזקה בעולם בניית האתרים ובעולם הפרסום, ליצור שפה המצליחה לגרום לגולשים להתרגש, להגיב וליצור אינטראקציה עם המסך. זה עובר במיקוד של מסרים, בעיצוב מודרני ובשילוב של אלמנטים ייחודיים, שגורמים לגולשים להתנתק מהעולם האמתי ולהגיע לכאורה לעולם אחר בו יש שפה אחרת, מסרים אחרים ונוכחות מעניינת.

האתרים היום הם יותר נקיים ומשדרים מודרניות וחדשנות. יש גם מגמה של עיצוב ובניית אתרים מותאמים אישית, אחרי הנהירה הגדולה אחרי תבניות העיצוב שגרמו לכך שרוב האתרים ברשת, מלבד כמה הבדלים נראים ממש אותו דבר. היום כל בעל עסק או חברה מחפש את הקול הייחודי שלו בתוך הרשת ורוצה שיזכרו אותו.