בניית אתרים בממשק של וורדפרס

קידום אורגני או ממומן – 6 יתרונות קידום שצריך להכיר

קידום אורגני – 6 יתרונות מול קידום ממומן שכדאי להכיר

קידום אתרים בגוגל הפך להליך השיווקי החשוב ביותר לבעלי עסקים ואתרים. למרות שרובנו מכירים את אפיק הקידום בגוגל, לא תמיד אנו מבינים כהלכה, כיצד ניתן להפיק מהפלטפורמה האינטרנטית את המיטב לצורך העסק?
במאמר הנוכחי ננסה לפרט באופן אובייקטיבי ומקיף את יתרונותיו היחסיים של הקידום האורגני בגוגל אל מול הקידום הממומן בתשלום. מניסיוננו שווה לקרוא ולהבין, כדי לקבל החלטה מושכלת לגבי אפיק הקידום המתאים עבורכם.

נתחיל מההתחלה – מה ההבדל בין קידום אורגני לממומן?

קידום אתר הוא תהליך שנועד להביא את העסק לראש תוצאות החיפוש במנוע החיפוש גוגל.
קידום ממומן, הן מודעות בתשלום שרצות בפלטפורמת הפרסום של גוגל, המסייעות לבעל העסק להשיג פניות מידיות באופן מהיר. לפרסום ממומן יש יתרון יחסי על פני קידום אורגני, שכן הוא מציב את העסק בראש תוצאות החיפוש ועשוי לספק לכם פניות באופן מידי.
בניגוד לתהליך קידום אורגני שלוקח זמן, קידום ממומן לא ידרוש מכם להמתין לתוצאות חודשים ארוכים אלא פשוט לשלם ולקבל תמורה מידית. על פניו נשמע לא רע, נכון?
אז מה הם בכל זאת היתרונות של קידום אורגני על פני קידום אתרים ממומן?

תוצאות אורגניות מקבלות יותר קליקים

מודעות גוגל אדס שתפרסמו במסגרת קידום אתרים ממומן ימקמו את העסק בראש תוצאות החיפוש, ואפילו לפני התוצאות האורגניות. אולם, האם זה אומר שהלקוחות יבחרו להקליק דווקא על האתר שלכם? מסתבר שלא ממש.
על פי מחקרים שביצעו חברות שיווק דיגיטלי ברחבי העולם נמצא כי רוב רובם של הגולשים (מעל 70%) ילכו לתוצאות האורגניות שבעמוד התוצאות, ופחות מ-20% מהגולשים ילחצו על אחת מהתוצאות הממומנות.
מה יכולה להיות הסיבה לכך? ניתן להסביר זאת באופן די פשוט.
רוב האנשים מעדיפים לצרוך תוצאות אורגניות וטבעיות ופחות מודעות פרסומיות.

קידום אתרים אורגני מספק תוצאות ארוכות טווח

מעבר ליעילות הנמוכה של התוצאות הממומנות, אספקט נוסף שראוי להתייחס אליו הוא טווח ההשפעה של הקידום.
בקמפיין ממומן בגוגל, בדומה לקמפיין בפייסבוק יהיה עליכם להמשיך ולשלם לגוגל אם תרצו להמשיך לחשוף אותו לקהל נוסף.
ברגע שהגעתם למכסת התקציב שלכם… ניתן לומר שלום ולהתראות לעסק שלכם, כי לא יראו אותו יותר.
בשיטת קידום אורגני בגוגל לעומת זאת, הלקוחות יגיעו לאתר שלכם אם הוא יהיה מקודם נכון על ידי ביטויי המפתח המתאימים. גם אם הוא לא יופיע בראש תוצאות החיפוש, הוא תמיד ישאר “על המפה”.

קידום אתרים אורגני לבניית מוניטין ושיפור התדמית ברשת

קידום אורגני המתבצע בצורה נכונה יסייע לכם בתהליך המיתוג העסקי ויצור עבורכם מוניטין סולידי ואיכותי שירשים את קהל הלקוחות שלכם.
כאן ההבדל בין קידום אורגני לקידום ממומן הוא דק ועדין, כי הפרסום הממומן אכן יכול לסייע לכם ליצור חשיפה בפני אלפי גולשים, אך חשוב לזכור שהגולשים הללו לא בהכרח יסמכו עליכם או יחשבו שאתם טובים במה שאתם עושים.
קידום אתרים אורגני                                                                                             יעניק לאתרכם מעין “חותמת איכות” מגוגל.
כיום, כשרוב הגולשים מבינים שגוגל מציגה אתרים איכותיים בלבד בראש תוצאות החיפוש, תתפסו באופן מידי כרציניים ואמינים.

לידים חמים ובשלים יותר

יתרון זה עשוי להפתיע אתכם, אך הוא נכון במרבית המקרים.
למי שלא יודע, לידים הם למעשה פניות רלוונטיות של לקוחות פוטנציאליים.
במקרה שביצענו קידום אורגני, קיבלנו לידים אורגניים שהם למעשה לקוחות שמגיעים אלינו באופן טבעי, לעומת לקוחות שהגיעו דרך קידום ממומן בתשלום.
מדוע לידים אלו איכותיים יותר?
נסביר על ידי דוגמא – אם למשל יש לכם חברת שיווק דיגיטלי ואתם מוכרים סרטוני תדמית לעסקים, ובניתם קמפיין שמטרגט בעלי עסקים.
פרסום ממומן יציג את המודעה עליה שילמתם עבור גולשים המתעניינים במוצר אך לא בהכרח מחפשים אותו בפועל. עד כמה שזה נחשב לפרסום יעיל, לא כל בעלי העסקים מעוניינים בסרטון תדמית כרגע.
לידים אורגניים לעומת זאת, אלו פניות שיגיעו אליכם מלקוחות שמחפשים באופן אקטיבי מקום להזמין סרטוני תדמית לעסקים. הלקוחות הללו בדרך כלל יפנו אליכם מיוזמתם האישית ולא כי שילמתם כסף לגוגל כדי להציג להם מודעה מסוימת.

לסיכומם של דברים

בכתבה הנוכחית הצגנו בצורה ברורה מדוע השקעה בתהליך הקידום האורגני היא השקעה משתלמת יותר לטווח הארוך מאשר השקעה כספית בפרסום ממומן. אנו בהחלט חושבים שיש מקום לשניהם, ובעל עסק שעיניו בראשו צריך לשקול בחיוב את שני האפיקים כדי לקדם את אתר האינטרנט שלו בצורה יעילה.