טיפים עבור מיתוג בית העסק

טיפים עבור מיתוג בית העסק

לא יהיה זה סוד לומר כי למיתוג בית העסק ישנה חשיבות מכרעת. מיתוג בית העסק מביא הצלחות בתחום השיווק וחוסך רבות השקעה במאמרים עבי כרס, פרסום מסיבי והטמעה מסורבלת של מודעות בפייסבוק, באינסטגרם ובפלטפורמות של גוגל (אדסנס לסרטוני יו טיוב ואדוורדס) לקידום אורגני. באמצעות תשתית מיתוג טובה, ניתן, במינימום-מלל להבהיר לציבור מה העסק עושה, מהי הייחודיות שלו ואפילו מדוע הכי כדאי או משתלם לקבל ממנו שירות ולא מהמתחרים. מה שיפה במיתוג הוא שהוא לא נעשה בצורה של הסבר. הסבר, כך לדעת אנשי תקשורת רבים, מעיד על התנצלות ועל כן על ניסיון לחפות או להסתיר איזשהו חיסרון. מיתוג עסקי טוב הוא מיתוג עם מסרים חדים, מלאים ומקוריים – פרי עטם של אחראי-התוכן בעסק.

תבניות מיתוג בטוחות, בהן ניתן להשתמש

כמובן שלא כל תבנית מתאימה לכל אחד, אבל לפחות אחת תתאים לעסק שלכם. לרוב, יתאימו תבניות רבות מכך ויאפשרו לכם להכין מספר לא מועט של מודעות מיתוג:

  • (שם העסק) הראשון בישראל בתחום (שם של תחום אקטואלי).
  • (שם העסק) הראשון בישראל בתחום (שם של תחום אקטואלי) שמיישם שיטת (שם של שיטת עבודה).
  • (שם העסק) ב- (ישוב או סביבה כפריים ופסטורליים). בואו לחוות חוויה שקטה בסגנון כפרי.
  • (שם העסק) מובילים במצוינות. שנים של ידע ועבודה מושלמת על בסיס ניסיון מקצועי עתיר.

כמובן שתבניות מיתוג ניתנות לשינוי בהתאם לרוח השיווקית שלכם. במידה והמשפט מאד קצר וללא ספק מקורי (לא מועתק מעסק אחר) ניתן אפילו לצרף אותו ללוגו של העסק, עליו נפרט בפרק הבא. לדוגמה: “קרר את חדרך” (עבור חנויות מזגנים, למשל).

בניית הלוגו של העסק

לבניית עיצוב הלוגו של העסק חשיבות מכרעת. הלוגו הוא התמונה הראשונה שהצופים יראו ועל בסיסה הם יחליטו אם הם מעוניינים להמשיך את ההתקשרות אתכם. ישנים הבדלים גדולים בין סוגי הלוגואים השונים. יש לוגו לאדם שמוכר מוצרים ויש לוגו לאדם שמספק שירותים, למשל. בעוד לוגו מכירת מוצרים יכול להתבסס על אחד המוצרים (רצוי המרכזי שנמכר בדרך כלל, והקליט ביותר מבחינה ויזואלית) לוגו מתן שירותים חייב להתבסס על הממד האנושי, שיראו את כלי העבודה באמצעותו נעשה השירות כחלק מהנוף של הלוגו. הלוגו בבנית האתר צריך להכיל איור או סמליל חדגוני, בשילוב שם העסק, ורצוי גם משפט סלוגן קצר של 3-4 מילים, לא חובה. יצירת הלוגו של העסק תאפשר לכם להטמיע אותו בכל פרויקט פרסומי שתצאו אליו בעתיד, פייסבוק ממומן, גוגל אדוורדס, ועוד.