בניית אתר מותאם למובייל

בניית אתר מותאם למובייל

 

עם השנים הראשונות להקמת פלטפורמת בניית אתרים וורדפרס בניימרבית הפעילות של הגולשים ברחבי האינטרנט הייתה פעילות על בסיס מחשבים נייחים או מחשבים ניידים, בשנים האחרונות אנחנו רואים שינוי מהותי שרק הולך וגדל בהתנהגות הלקוחות. תחום המובייל משנה לגמרי את התפיסה של עולם האינטרנט, גורם לעבודה מוטענת במיוחד לטלפונים ניידים ומחייב את אנשי המקצוע לחשוב על בניית אתר בשני מישורים במקביל. כדי לבנות אתר מצליח אתם חייבים להתייחס גם למה שקורה בגרסת המובייל של האתר, אך גם לאופן שבו האתר המושג על גבי מחשבים. כך שהמשימה העיקרית היא קודם כל להבין מה הוא פילוח הלקוחות מבחינת שימוש באמצעי מובייל ושימוש במחשבים, בכדי שתוכלו להבין האם יש לכם באמת צורך ואיך אפשר לענות על הצרכים של הלקוחות בצורה הטובה ביותר.

מה הוא אתר מותאם למובייל?

על פניו אתר מותאם למובייל הוא אתר נראה דומה במיוחד לאתר עליו אתם מתבססים באינטרנט. אומנם עיצוב דומה, החלוקה לקטגוריות כמעט זהה ואפילו ממשקי הקנייה של הלקוח נראים דומה מאוד למה שאתם זוכרים ומכירים מאותן קטגוריות מוצרים באתר האינטרנט המותאם למחשב. לצד זאת, בניית אתרים מותאמים למובייל היא תהליך העבודה שמתייחס לאלמנטים כמו גודל התמונות, מיקום וכמות הטקסטים ואפילו לשימוש ב פונטים מיוחדים שקל לעין האנושית לקלוט על גבי מסכים קטנים של מכשירי מובייל. המטרה המרכזית ביצירת אתר מותאם למובייל, היא קודם כל לשמור על חוויית הקנייה והגלישה ברמת הנגשה זהה לזו אותה אתם מספקים בגלישה מהמחשב הביתי. כמובן שאפשר להוסיף שדרוגים ייחודיים לקנייה במובייל – כמו למשל כפתורי רכישה מהירים והתאמה לשיחות ישירות עם שירות הלקוחות. אבל בבסיס, רוב השינויים מתרכזים בתחום הטכני של האתר. 

בניית אתר מובייל – כחלק מתהליך ההקמה של נכס דיגיטלי

אם ברור לכם עד כמה חשוב הקידום בגוגל של נכסים דיגיטליים לקיומו של בית העסק שלכם, אתם כנראה מבינים כבר בשלבים הראשונים להקמתו שאי אפשר לוותר על השקעת משאבים בתחום. עסקים רבים בוחרים לקחת אחריות על תחום הדיגיטל, כבר מהשלבים הראשונים ליצירת הרעיון ולתכנון של תוכנית העבודה. כך שהנכונות להשקיע משאבים בתהליך בניית אתרים גם למחשבים וגם למובייל הוא חלק בלתי נפרד מהעבודה של אנשי החברה. גם אם המשמעות בשטח היא שאתם צריכים להיעזר בשירותי חברה מקצועית לבניית אתרים, הרווח שלכם יכול להיות גדול הרבה יותר בעתיד לבוא. חברה שמשקיעה עכשיו את כל מה שיש לה בהקמת נכס דיגיטלי, היא חברה שתוכל לתת שירותים מקצועיים גופים שונים במשק, כמו גם ללקוחות פרטיים, ללא הגבלה של מרחב גיאוגרפי. במיוחד אם אתם מוכרים מוצרים, האינטרנט הוא המפתח ליצירת תנועת לקוחות מכל רחבי הארץ והעולם ולהגדלת הרווחים בצורה דרסטית.

הטמעת תוספים – ככלי לשיפור השירות

אז כבר הקמתם אתר, יצרתם את הבסיס הראשוני לתקשורת דיגיטלית עם הלקוחות שלכם ואתם מוכנים למכור את המוצר הראשון דרך האינטרנט. עכשיו, מתחיל המשחק האמיתי. כדי להפוך את האתר שלכם לכלי עבודה יעיל במיוחד, אתם רוצים לעשות שימוש בתוספים ייחודיים שמקלים מאוד על העבודה בעסק שלכם. התוסף אולי החשוב ביותר הוא תוסף לניהול המלאי והסחורה זה אשר מסנכרן עם הסחורה בחנויות הפיזיות שלכם ומגלה לכם את התמונה המלאה של העסק. אז אם כבר אתם בונים אתר למובייל, משקיעים את כל המחשבים שלכם ויוצרים תהליך עבודה איכות אל מול הלקוחות, אל תשכחו להשתמש בתוספים שמשנים לגמרי את חוויית המשתמש באתר.

 

בניתם אתר ואתם רוצים להתחיל לקדם אותו ברשת? זה הזמן לעשות פרסום באינטרנט באמצעות הפלטפורמות המובילות בשוק: גוגל, אינסטגרם, פייסבוק, לינקדאים ועוד.