מיתוג העסק – הכלי האפקטיבי ביותר להפצתו ברבים

מיתוג העסק – הכלי האפקטיבי ביותר להפצתו ברבים

מהו מיתוג העסק ומדוע הוא מאד חשוב וקריטי לעבודתכם? מיתוג העסק הוא בראש ובראשונה כלי שמסייע לכם להתקדם. יש עסקים שמשקיעים השקעה עבת כרס בשיווק, מורים לכתוב מאות מאמרים, להקים אתרים יקרים עם שטח אחסון רב לתמונות, ולצאת לפעולות שיווק יקרות של מודעות גוגל, אינסטגרם ופייסבוק מבלי שהדברים הניבו את התוצאה המבוקשת: הקידום בגוגל לא מטפס למעלה בשורות מנוע החיפוש ואין טלפונים חדשים או תגובות בפייסבוק. כיצד עסקים אחרים יכולים על כל פסקה שמחלקת התוכן כותבת לטפס מעלה מעלה ברמת החשיפה? התשובה לכך היא מיתוג נכון, ועל כך נדון במאמר שלפניכם.

יצירת תשתית המיתוג הוויזואלית – הלוגו העסקי

עיצוב הלוגו העסקי הוא הכלי החשוב ביותר למיתוג שלכם. זהו האובייקט שצריך להיות מזוהה אתכם יותר מכל ומי שמביט בו מבין שהוא זה אתם ואתם הם הוא. כיצד מייצרים עיצוב לוגו כזה? ובכן, ישנן כמה שיטות לעשות את זה. דרך אחת היא פשוט לגשת לפוטושופ, לבחור באשף הפונטים ולבנות גופן מקורי משלכם. בגופן הזה ניתן להשתמש כדי להטביע את שם העסק שלכם. חשוב לבחור בצבעים המסמלים את הפעילות הייחודית לכם. לא לכל תחום עסקי יש צבע, אבל יש מקרים שזה ממש זועק לשמים: מקצועות הים, המים והשחייה (כחול), מקצועות הריקוד (אדום או ורוד) וכד'. כשאתם בוחרים גם צבע רקע, חשוב להקפיד שהפונט יישאר קריא, בולט ונגיש לעינו של המתבונן. ניתן להיעזר גם באייקונים של אובייקטים הנדסיים ברורים עמם אתם עובדים ולידם (או בתוכם בדרכים מסוימות) להטמיע את שם העסק. ניתן גם, מתחת לשמו של העסק, לחבר ביטוי סלוגן קצר לעסק. לדוגמה, "המצטיינים באיכות".

יצירת משפטים וסלוגנים המייחדים את העסק לעומת המתחרים

החדשות הטובות הן שלכל עסק יש לפחות משפט אחד בו הוא יכול להתברך כביטוי מיתוג ייחודי. החדשות הטובות פחות הן שהמציאה שלהם היא תהליך. ישנם מקרים ברורים מאליהם. עסק שנותן שירות (מורה פרטי, מורה לפילטיס, רופא קהילתי וכד') יכול להשתמש במראה-מקום: "לצרוך את השירות בחוויה כפרית אותנטית", "צורכים את השירות והולכים לבלות בעיר הגדולה" ועוד. בית עסק המספק מוצר יכול להתפאר במקצועיות שלו כחנות מוצרים: "כל ראש דיו או טונר נבדק בקפידה", "ממוחזרים איכותיים ולא חסרים" עבור חנות טונרים וראשי דיו, למשל. הסלוגנים חייבים להיות קצרים וקליטים על מנת שיוכלו לשמש בבנית האתר,  פייסבוק, אינסטגרם, גוגל אדוורדס קידום אורגני וכד', וגם למשוך את עיניהם של המתבוננים בהן.