יתרונות שבקידום אתרי וורדפרס

וורדפרס היא אחת ממערכות ניהול התוכן הפופולאריות ביותר כיום לבניית אתרים ומעריכים שיותר מחצי מהאתרים שמורצים על מערכות ניהול תוכן ידועות, מורצים על ידה וחלקה במאה אלף האתרים הפופולאריים ביותר ברשת עולה על 20%. עם כזו פופולאריות, אין פלא שהיא משמשת גם מקדמי אתרים רבים ויש לה מספר יתרונות לא מבוטל בכל הנוגע לקידום אתרים ושיווק באינטרנט.

גם פלטפורמת Magento היא מערכת קוד פתוח לבניית אתרים – אתרי חנות וירטואלית. כיום מג’נטו היא הפופולרית מבין כל מערכות הסחר האלקטרוני עבור חברות שרוצות למכור באינטרנט.

היררכיה ברורה

העמודים השונים בוורדפרס בנויים בהיררכיה מושלמת באמצעות מערכת התפריטים של המערכת ועמודי הארכיון, כך קל מאוד להגיע מכל עמוד לכל עמוד רלוונטי אחר. קל מאוד גם לשתול קישורים פנימיים בלחיצת כפתור במקום לעשות זאת באופן ידני ומסורבל.

באותו אופן, אפשר ליצור מפות אתר בוורדפרס בעזרת התוספים המתאימים (מפות אתר הן קבצים מיוחדים שמורים למנועי חיפוש איפה בדיוק נמצא כל עמוד באתר ולכן מקלות עליהם לאנדקס את העמודים השונים, במיוחד באתרים חדשים).

מגוון של תוספים המיועדים לקידום אתרים

למרות שבוורדפרס קל מאוד להגדיר כותרות ותיאורים לכל עמוד, קיים גם מגוון גדול של תוספים שביכולתם לסייע באספקטים נוספים של קידום אורגני לאתרים. לדוגמה, להגדיר מילות מפתח ולראות האם הן מופיעות במקומות הרלוונטיים, להתחבר לכלים של Google Analytics ו – Google Webmaster Tools, לשלוט בתגי הרובוטס השונים כמו Noindex ו – Nofollow, לבצע הפניות מסוג 301 ועוד. התוספים הללו נותנים למקדם האתרים שליטה מוחלטת בדרך בה גוגל יתייחס אל האתר.

סוג נוסף של תוספים הם תוספים המיועדים לרשתות חברתיות כמו גוגל פלוס, טוויטר ופייסבוק. אמנם לרשתות חברתיות אין השפעה ישירה (או לפחות משמעותית) על קידום אתרים, אבל התוצאות מראות שאתרים עם נוכחות מרובה ברשתות חברתיות, בדרך כלל גם זוכים ליותר קישורים ולכן גם למיקומים גבוהים יותר בתוצאות החיפוש.

קישור אחד לכל עמוד

המערכת של וורדפרס תומכת הן בכתובות עם מספרים סידוריים (p=xx) והן בכתובות מותאמות אישית, אך תמיד יש רק קישור אחד לכל עמוד וכך נמנעת יצירת כפילויות (למעט ארכיונים מלאים, ראו בהמשך). בעזרת כתובות מותאמת אישית קל יותר לקשר לכל עמוד מאתרים חיצונים ולעקוב אחר העמודים השונים, בעיקר באתרים בהם יש מאות או אפילו אלפי עמודים. כמו כן, בכתובת כזו אפשר להכניס מילות מפתח שעשויות לשפר את מיקום העמוד בגוגל (למרות שלא כדאי להסתמך רק על זאת).

תגובות נגד ספאמרים

בוורדפרס קל מאוד לנהל תגובות ולמחוק תגובות של ספאמרים המלאות בקישורי זבל, הן באופן ידני והם באמצעות התוסף שמגיע עם כל התקנה של וורדפרס, אקזימייט (חינם למשתמשים פרטיים). יתרה מזאת, אם מישהו כבר מכניס קישור לתוך תגובה, מדובר בקישור nofollow, כך שהמוטיבציה שלו ליצור קישור סתמי בשביל מנועי החיפוש יורדת (אלא אם כן מדובר ברובוט שיוצר המון קישורים אוטומטים בתגובות, ואז  באמת אין בררה אלא להשתמש באקזימייט).

טיפים כללים לאופטימיזציה של בניית אתרים – אתרי וורדפרס

עמודי ארכיון, קטגוריות ופידים

עמודי ארכיון, קטגוריות ופידים יכולים להיות טובים מאוד למשתמשים מכיוון שהם מאפשרים לנווט בין פוסטים ישנים יותר בבלוג או לקרוא אותם ישירות דרך קבצי RSS. יחד עם זאת, חשוב להגדיר שבעמודים הללו יופיעו רק תקצירים ולא פוסטים מלאים, וזאת על מנת שלא תיווצר כפילות תוכן. על מנת לשנות את התכונה הזו, ייתכן שיהיה צורך לערוך את קבצי התבנית באופן ישיר כתלות בהגדרות של וורדפרס.

עמודי תגיות

מעבר לכך שגם בעמודי תגיות רצוי להכיל תקצירים בלבד, חשוב מאוד לזכור שעמודי תגיות אינם זהים לעמודי קטגוריות. בעוד עמודי קטגוריות נועדו לרוב לקטלג את התוכן באתר או בבלוג בצורה רחבה יותר (לדוגמה, מכוניות מול אופנועים), תגיות נועדו לקטלוג ספציפי יותר של שמות או מושגים, לדוגמה, סוזוקי או ימאהה.

אחת הטעויות הנפוצות ביותר היא "להפגיז" כל פוסט בהמון תגיות, דבר שלא רק שלא תורם לקידום, אלא עשוי לגרום שוב פעם לכפילות בתוכן מכיוון שמקטלגים בכל תגית רק פוסט אחד או שניים. לכן, חשבו היטב איזה תגיות הן הכרחיות ואיזה אפשר להשמיט. העדיפו תמיד להשתמש בתגיות שכבר השתמשתם בהן בעבר (הדבר גם יהפוך את ענן התגיות שלכם ליותר שימושי).

תוספים ספציפיים לקידום אתרים

שני התוספים הפופולאריים ביותר לקידום אתרים הם SEO by Yoast ו – All in One SEO. לכל אחד מהם יש מספר תכונות שונות מעבר לשינוי הכותרת והתיאור של הפוסט שחשוב ללמוד את כולן על מנת להפיק את המקסימום מן התוסף.

מפות אתר

כמו שהדגשנו, מפות אתר חשובות לגוגל על מנת שהוא יוכל למצוא את כל הדפים באתר והדבר חשוב במיוחד לאתרים חדשים אותם גוגל רק החל לאנדקס. באתרי וורדפרס יש לא מעט פלאגינים שעושים את העבודה, אבל יש לדעת שמלבד מפת האתר הבסיסית לעמודים שונים באתר, קיימות גם מפות מיוחדות לתמונות, לוידאו ואפילו לגוגל ניוז (במקרה והאתר מציג פוסטים בתוך גוגל ניוז). לכן אין סיבה לא להשתמש בכל מפות האתר האלו, במיוחד כשההטמעה שלהן היא קלה יחסית לעומת הטמעה ידנית.

כותרות פנימיות

זה אולי נראה טריוויאלי, אבל הרבה מאוד אנשים לא משתמשים בכותרות פנימיות למרות שקל מאוד ליצור אותן באמצעות העורך הבסיסי של וורדפרס והן מוגדרות אוטומטיות למנועי חיפוש (H2,H3 וכך הלאה). H1 היא בדרך כלל כותרת הפוסט ולכן היא מוגדרת אוטומטית גם כן.

רענון של התוכן

גם אם כתבתם פוסט או עמוד מצוין באורך המתאים (לרוב לפחות 800 מילים), יכול להיות שבעוד כמה חודשים הוא כבר לא יהיה רלוונטי. לכן, על מנת לשמור על אחידות ולא ליצור תכנים דומים, עדכנו את התוכן המקורי גם בשביל הגולשים שלכם וגם בשביל מנועי החיפוש.

בניית אתרים עם וורדפרס –  לתדמית העסק והגעה ללקוחות שלך בצורה הטובה ביותר.

 

מחפש חברה מעולה לקידום בגוגל ובניית אתרים? תכיר את ג'נסיס מדיה, חברה מעולה שנמצאת בקבוצה שלנו>>> פרסום בגוגל

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *