עיצוב אתרים

עיצוב אתר מנצח!

עיצוב אתרים דומה לחלון ראווה. יש הרבה מאוד חברות לבניית ועיצוב אתרים שעושות רבע עבודה כלומר, הן באמת בונות אתר אבל כשזה מגיע לעיצוב, זה מביש. חוסר התייחסות לצבע, לפונטים, לתמונות. אין קשר בין התוכן לבין האתר, לפחות אין קשר טוב, אולי יש קשר גרוע וזה לא משרת אף אחד, להיפך זה גורם נזק.

יש גולשים שאוהבים אתרים מסוימים ואתרים אחרים ננטשים על ידם במהירות האור.

זה כמו כל דבר. יש טובים ויש טובים יותר וכאשר אנחנו מדברים על עיצוב אתרים, אין פשרות ואסור שיהיו, כי אתר היום הוא סניף של תדמית, שיווק או מכירה של בעל עסק או חברה וככזה הוא משמש כחלון הראווה של העסק, ולא הייתם רוצים שלעסק שלכם יהיה חלון ראווה לא אסתטי ולא נעים לעין.

האם הייתם נכנסים לחנות שחלון הראווה שלה מאובק? ממש לא. כי כל מה שתקנו יהיה טבול (בעיניכם) כמובן באבק ההוא.

אז מה זה בעצם עיצוב אתר?

עיצוב אתר לא נוגע רק לויז'ואל של האתר. עיצוב כולל גם את תכנון הממשק, הטכנולוגיה, הכלים, סרגל הניווט ועוד. כלומר האתר מורכב מדפים שיש ביניהם קשר והם מתוכננים ומעוצבים על דפדפן שיש לו שפת תגיות בדרך כלל  HTML משולב עם CSS. העיצוב חייב לקחת את הקונספט הכללי של עיצוב האתר וליישם אותו בכל דפי האתר ברמת ההיררכיה, חלוקת התכנים, מספר העמודים ועוד.

כל דף מעוצב עם אלמנטים גרפיים שונים כמו רקע, טבלה, מסגרת ועוד.

האלמנטים הכי חשובים שבונים אתר הם: שימושיות, ויז'ואל, נגישות, תוכן וזמינות.

כל אתר יכול להכיל מלבד גרפיקה ותכנים גם אודיו ווידיאו, לכל דף באתר כתובת URL משלה.

עיצוב אתר כולל ידע בתחום של מערכות מידע, תקשורת חזותית, טכנולוגיות מידע ועיצוב. הצד הויזואלי כולל את עיצוב ממשק המשתמש, גרפיקה, אודיו, מבנה העמוד ועוד תחת הכותרת: FRONT END, והתחום שעוסק בבניית הדפים ועיבוד הקלט נקרא " BACK END".

חברת עיצוב אתרים – כיצד לבחור?

עיצוב אתרים הוא תחום דינמי שמשתנה ומתפתח כל הזמן. השינויים הם ברמת הפטנטים הגרפיים, תכנון ומבנה האתר ועוד. מעצב גרפי טוב הוא כזה שלא עושה יותר מדי עבודת בימוי, אלא בדיוק את מה שהאתר דורש. כלומר אם אנחנו מדברים למשל על בניית ועיצוב אתר לחברת יעוץ ארגוני, מן הסתם צריך לייצר ויז'ואל שמתאים לתחום ולחברה הזו. אין הדבר אומר שצריכה להיות אחידות בין אתרים של חברות יעוץ ארגוני אבל יש איזה קונספט שעובר כחוט השני, ועם זה צריך לשחק המעצב הגרפי. במידה רבה מדובר בוירטואוזים של ויז'ואל  כמו המעצבים הגרפיים שלנו שיודעים לעסוק בתהליך של בניית אתרים בעוד שהמתכנת יכול ליישם בעיצוב אחר, שונה אבל יחד עם זאת מתאים לעסק ולתחום הפעילות שלו.

התאמה של עיצוב לאתר, היא מילת מפתח חשובה ובלעדיה אתר עלול להיראות לא ברור, לא בהיר ובהתאם אחוזי הנטישה ממנו יהיו גבוהים וכמובן חשובה מאוד גם לתהליך של קידום אורגני, לכל אתר ואתר.