בניית אתרים בוורדפרס

בניית אתרים בוורדפרס כדרך להגברת הנראות במנועי החיפוש

היתרונות של פלטפורמת וורדפרס מבחינת בניית אתרים הם רבים: לעומת פלטפורמות אחרות, וורדפרס קלה מאוד לתפעול גם אם אין לכם רקע בבניית אתרים או ידע נרחב בתכנות; ניתן לעדכן או לערוך את תכני האתר ועיצובו מכל מחשב או מכשיר נייד המחובר לרשת האינטרנט; שפע התוספים של וורדפרס מאפשרים שליטה בלתי מוגבלת ביכולות ובשירותים שניתן להוסיף לאתר; והתמיכה של עשרות אלפי המפתחים מכל העולם במערכת של וורדפרס מבטיחה שלכל בעיה או שאלה יימצא פתרון באופן מהיר וקל ליישום.

יתרון נוסף של וורדפרס כמערכת לבניית אתרים טמון בהיותה ידידותית מאוד בכל הקשור לתחום של קידום אתרים בגוגל. במאמר זה נרחיב מעט אודות אפשרויות קידום אתר הבנוי על גבי מערכת וורדפרס במנועי החיפוש ונסקור בקצרה שתי דוגמאות.

למה חשוב להקפיד על התאמת האתר למנועי החיפוש

נניח שבניתם אתר עבור העסק שלכם. נניח שזהו אתר מעוצב להפליא, עם תוכן איכותי ובעל ערך עצום לכל מי שנחשף אליו. נניח, בהקצנה מכוונת, שזהו אתר כל כך מוצלח עד שכל גולש שנכנס אליו ירצה לחזור ולבקר בו בעתיד, להירשם לרשימת תפוצה על מנת לקבל עדכונים עתידיים, אולי אפילו לרכוש מוצר או להזמין שירות שמוצע בו. האם עכשיו תוכלו לנוח על זרי הדפנה?

התשובה שלילית.  אם בניתם אתר, העליתם אותו לרשת ואתם לא נוקטים בשום פעולה נוספת, גם האתר הטוב בעולם לא ייהנה מתנועה נכנסת טובה ואיכותית של גולשים. כעת עליכם לבצע מאמצי שיווק וקידום, כדי שלא ימצאו אתכם רק גולשים "בטעות", אלא להימצא על ידי לקוחות פוטנציאליים אמיתיים.

לשם כך תוכלו לנקוט בשיטה של פרסום בגוגל, כלומר להציג מודעות בגוגל בכל פעם שגולש מקליד מחרוזת חיפוש שרלוונטית אליכם. זוהי שיטה טובה, אולם האפקטיביות שלה קצרת מועד ועשויה לעלות לא מעט כסף. מוטב לנקוט בה רק כתוספת לשיטה שניה, שאפקטיבית לזמן ארוך יותר (שאמנם גם היא עשויה לעלות כסף, אולם באופן יחסי התועלת שבה אל מול העלות גבוהה יותר) – קידום אתרים אורגני. בהקשר הזה, אין מתחרה לוורדפרס.

יתרונות וורדפרס בהקשר של קידום אתרים

באופן כללי, אתרים שבנויים על וורדפרס מדורגים במקומות גבוהים יותר מאשר אתרים שבנויים על גבי פלטפורמות אחרות, וכדי להוכיח זאת די להתבונן במספיק תוצאות חיפוש ברשת. וורדפרס כוללת מספר רב של תכונות מובנות, בהן אפשרות להוספה פשוטה של תגיות לכל עמוד על פי התוכן שבו (ובכך למעשה לטרגט יותר מילות מפתח), אפשרות להוספת תיאור שגוגל יציג לצד כותרת הדף, אפשרות לקישור נוח בין עמודים פנימיים באתר, אפשרות ליצירת מבנה היררכי ברור הן עבור גולשים אנושיים והן עבור הרובוטים האוטומטיים של מנועי החיפוש שסורקים את האתר כדי לדרג אותו בתוצאות החיפוש ועוד. ניתן אף לשפר את התאמת האתר למנועי החיפוש באמצעות תוספים ייעודיים לקידום אתרים, אשר מייעלים את ביצוע האופטימיזציה גם אם אינכם מומחי קידום אתרים – אם כי על מנת להפיק מהם את מלוא הפוטנציאל מומלץ להיעזר באנשי מקצוע מנוסים. כפי שידוע גוגל מתעדף אתרי וודדפרס במגוון תחומים כגון תחום הנדל"ן.

דוגמאות לדרכי פעולה בהן כדאי לנקוט בוורדפרס

ידידותיות למובייל

ככל שהשימוש במכשירים ניידים בעולם עולה, כך מנועי החיפוש מעדיפים להציג אתרים שמותאמים למובייל במיקומים גבוהים יותר. וורדפרס נחשבת לידידותית למובייל, ואף קיימים עבורה תוספים שימושיים שיכולים לייצר לכל עמוד גרסה מותאמת למובייל בקלות ובנוחות.

מפת אתר

מפת האתר היא קובץ שמתאר את מבנה האתר באופן נוח על מנת שמנועי החיפוש יוכלו לסרוק אותו ביתר קלות. בכל פלטפורמה אחרת, בניית מפת אתר היא משימה סבוכה למדי – אולם בוורדפרס מדובר במשימה פשוטה לביצוע ולעדכון.