הכירו את מהפכת סיומות הדומיינים החדשה

מהפכת הדומיינים החדשה תהפוך את מלאכת חיפוש הדומיינים החדשים להרבה יותר קלה ולמעשה תצמצם את הפערים בין בעלי הדומיינים הוותיקים המחזיקים בדומיינים קליטים במיוחד ויקרים, ובין הציבור הרחב אשר לעיתים נאלץ לשלם סכומים גבוהים ביותר עבור שמות מתחם רק מכיוון שמישהו תפס אותם לפני חמש עשרה או עשרים שנה, כאשר רשת האינטרנט הציבורית הייתה עוד בחיתוליה.

ממוזיקה ועד קולטים סולריים
אז על מה בעצם כל המהומה? וובכן, החל מסוף 2013, החל ארגון האינטרנט העולמי ICANN בהרחבה של מרחב הסיומות הזמינות לבעלי אתרים בעולם. חשוב לשים לב שהארגון אמנם מדבר על כך שבסופו של דבר, יהיו בערך 1400 סיומות שונות במקום 22 עם 20 סיומות חדשות מדי שבוע, אבל הוא לא מכליל בספירה זו סיומות מקומיות מכיוון שהן לא סיומות מהרמה הגבוהה ביותר (Top Level Domains). למשל, ה – Top Level Domain של כל האתרים בסיומת .co.il הוא עדיין .com.. (co הוא קיצור של com).

כמו כן, חלק מן הסיומות הללו לא יהיו בהכרח באותיות באנגליות. לדוגמה, ארבעת הסיומות הראשונות שאושרו כבר בסוף אוקטובר 2013, היו באותיות קיריליות, ערביות וסיניות.

בין שאר הסיומות היותר אטרקטיביות שכבר נפתחו לקהל הרחב ניתן למנות את .ceo, .coffee, .computer ו – .today . בין יתר הסיומות שצפויות להיפתח ניתן למנות את .Shop , .Music ו – .Hotel.

כיצד מגישים בקשה לרכישת דומיין בסיומות החדשות?
יש להבדיל בין מותגים שיכולים להוכיח כי הם בעלי סימן רשום (לדוגמא, קוקה קולה) וכאלו שלא. על מנת שלא ליצור מצב שבו דומיינים של מותגים ידועים ייחטפו על ידי אלו שמחפשים כסף קל, איגוד האינטרנט העולמי הכריז על תקופת "זריחה" (Sunrise) הנמשכת שישים יום ובמהלכה תינתן עדיפות לבעלי הסימנים הרשומים.

השלב שלאחר תקופת הזריחה הוא שלב ה – Landrush והוא נמשך כשלושים יום. בשלב זה הדומיינים נמכרים על בסיס מכירה פומבית, כך שאם שני אנשים מגישים בקשה לאותו שם מתחם, מי מהם שישלם יותר, יוכל לרכוש את הדומיין.

בשלב האחרון, הדומיין נפתח לרישום על ידי כל אחד על בסיס כל הקודם זוכה, בדיוק כפי שנעשה עם דומיינים רגילים כיום.

מי שמעוניין לבצע רישום מוקדם, יכול לעשות זאת דרך מספר גדול של רשמים בארץ ובעולם המקבלים בקשות לרישום מוקדם, אך הוא אינו יכול לדעת כבר עכשיו מתי בדיוק יוכל לרכוש את הדומיין ומה יהיה המחיר שישלם עבורו (בין היתר, רשמים שונים גובים מחירים שונים עבור אותה הסיומת).

בקישור הבא ניתן לקבל מידע נוסף על מהפכת הסיומות החדשות.

DWEB מתמחה בבניית אתרים ופתרונות אחסון: 073-7831988 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *