העברת אתר וורדפרס לשרת אחר

clonewpככל שיש גידול במספר אתרי וורדפרס בעולם כך גם פעולת העברת אתרי וורדפרס בין שרתים נעשית קלה ונפוצה יותר. העברת האתר אחד לאחד כפי שהיה, אפשרית לאותו שם דומיין או אפילו לשם דומיין אחר. המדריך הקצר הזה לא מכיל את כל המידע בצורה מלאה אבל יכול לעזור לכם להבין טוב יותר את הנושא.

למה בכלל להעביר את האתר שלי?
לא מעבירים אתר משרת לשרת ככה סתם ללא סיבה. בדרך כלל סיבת העברת אתר משרת אחד לשני נעוצה ברצון לשפר את ביצועי האתר ולעבור לשרת איכותי ובטוח יותר או שאותה חברת אחסון או בעלי שרת לא מספק שירות ותמיכה בסיסי. מעבר לזה יכולות להיות סיבות נוספות של עלות או נפח שרת לא מתאים.

מה לעשות לפני העברת אתר לשרת אחר?
יש מספר דברים שאתם צריכים לעשות או שיהיו לכם לפני התחלת התהליך:
1. גיבוי מלא של האתר שכולל גיבוי של כל הקבצים ושל מסד הנתונים. גיבוי זה עושים דרך פנל השרת או שאפשר דרך תוסף גיבוי של וורדפרס וזה אומר שאתם צריכים שיהיו לכם את פרטי הגישה לפנל אחסון Cpanel או DirectAdmin ולמערכת ניהול וורדפרס.
2. פרטי הגישה של השרת ופנל האחסון החדש Cpanel או DirectAdmin, אותם תקבלו לאחר שתפתחו חבילת אחסון חדשה.
3. פרטי גישה לפנל ניהול הדומיין שלכם (קבלתם מתי שרכשתם את הדומיין) אותו תצטרכו להפנות לרשומות החדשות של השרת החדש לאחר העברת האתר.

אז איך מעבירים אתר משרת לשרת?
העיקרון המנחה הוא שהעבודה צריכה להיות זהירה ומדויקת. תחילה מעבירים את כל הקבצים דרך תוכנת ftp (למשל filezilla)  לשרת החדש ולאחר שכולם עברו פותחים מסד נתונים חדש בפנל השרת החדש ומייבאים לתוכו את מסד הנתונים של האתר. את פרטי מסד הנתונים החדש יש לעדכן בקובץ wp-config.php.

כמובן שיש תוספים שיכולים לעזור מאוד בהעברת/שכפול אתר וורדפרס משרת לשרת הנה אחד נפוץ מאוד ומומלץ..
https://wordpress.org/plugins/duplicator/

בכל מקרה אם אתם נתקלים בבעיה בהעברת האתר שלכם או רוצים שאנו נעביר את האתר לשרת שלנו או אחר נשמח לעמוד לשירותכם בתמורה לעלות הוגנת וסבירה עבור זמן העבודה שלנו.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *