הצעת חוק על ביטול עסקה

הצעת חוק על ביטול עסקה

אושר תיקון לחוק ביטול עסקה, אותו הגיש ביוני 2016 ח"כ איציק שמולי המתייחס לאוכלוסיות מוחלשות המהוות "טרף קל" לשיטות מכירה אגרסיביות.

עפ"י ההצעה החדשה ניתן יהיה לבטל עד ארבעה חודשים לאחר ביצוע העסקה, רכישות באינטרנט או רכישות ברוכלות.

החוק מתייחס לפלח אוכלוסייה הכולל: אזרחים ותיקים מגיל 65, אנשים עם מגבלות גופנית או שכלית, עולים חדשים וקשישים שהם הרבה פעמים מטרה נוחה וקלה מצד מוכרים.

החוק אושר ע"י ועדת הכלכלה של הכנסת בקריאה שנייה ושלישית וחתומים עליו יותר מ-70 חברי כנסת והיא באה להגן על אוכלוסיות חלשות כמו למשל קשישים בגינם מוצפת המועצה הישראלית לצרכנות בתלונות על רמייה, ניצול ומעשי נוכלות. הצעת החוק הזו תיכנס לתוקפה 30 יום לאחר שתפורסם ברשומות המתאימות.

מהות הצעת החוק

אנשים הנכללים באוכלוסיות המפורטות שלשמן חוקק חוק זה, רשאים לבטל עסקאות עד ארבעה חודשים אחרי ביצוע העסקה.

(היום אפשר לבטל עסקה רק בטווח של יום. קנית היום, תחזיר עד מחר).

בעסקאות שנעשו באינטרנט תקופת הביטול היא גם ארבעה חודשים והיא כוללת תנאי, כי בוצעה שיחה בין הלקוח למוכר וגם מייל לצורך העניין נחשב כשיחה.

הודעת ביטול של עסקה אומר החוק צריכה להיעשות בכתב בפקס או במייל, וזה כולל גם מוצר שנעשה בו שימוש.

מלחמת העולם של התחרות הצרכנית

אין ספק כי עולם הצרכנות נמצא במלחמת עולם. כולם מנסים למכור הכול באוקיינוס אדום. השיטות הן אגרסיביות מאי פעם, בוטות, מכפישות את המתחרים, מורידות מחירים, מעתיקות ומזייפות מוצרים- אין סוף של הפקרות שבסופה כל אחד רוצה להרוויח הכי הרבה כסף ולא תמיד ביושר, כי עם יושר לא טסים לחו"ל.

וכך מצאו את עצמם אוכלוסיות חלשות מטרה נוחה וקלה, לרבבות סוכני מכירות שנונים וחדים כתער, החותכים בבשר כרטיס האשראי שלהם ומותירים אותם עם התחייבויות בסכומי ענק על מוצרים שהם לא זקוקים להם, שיש להם,

חוק שמגן על אנשים תמימים!

אי אפשר למכור לכל אחד. לאנשים חלשים אפשר למכור הכול. זה בדיוק מה שהוביל את ח"כ איציק שמולי להציע את הצעת החוק הזו. הרבה מאוד נציגי מכירות של חברות שיווק מתקשרות לקשישים שלא מבינים מה אומרים להם, שמציעים להם בית על הירח, שמטעים אותם, שלא מבקשים מהם לדבר עם הבן או הבת כדי להסביר יותר טוב מה הם רוצים (כי אם זה יקרה- הם לא ימכרו כלום).

וכך מתבצעות להן עסקאות ונחתמים הסכמים לרכישת חללי תצוגה על המאדים, ותרופות לחיזוק עצמות חלשות מצפון קוריאה, בחדרי חדרים של קשישים, מוגבלים, נעדרי שפה מקומית ועוד, כאשר הכוונה כולה היא לגרום להם לשלוף את כרטיס האשראי, לתת את המספר שלו (גם מאחור) ולשלם על מוצרים או שירותים שהוא בכלל אינו זקוק להם.

שאין להם מה לעשות אתם, אבל הם משלמים ועוד ישלמו עליהם הרבה זמן.

מאמר זה מובא כשירות לציבור ע"י – DWEB בניית אתרים