וורדפרס או וויקס WordPress vs Wix מה עדיף?

וורדפרס או וויקסלפני שאתם בוחרים פלטפורמה לבניית אתרים כדי לכם לקרוא השוואה זו בין שתי פלטפורמות ניהול תוכן נפוצות. בעוד וורדפרס היא מערכת ניהול התוכן הפופולרית ביותר בעולם וכמובן זו שאנו ממליצים עליה לכל סוג אתר, רצוי גם להגיד שהיא לא האופציה היחידה ולכן חשוב להעמיד את הפלטפורמות האלו להשוואה ראש בראש ולהאיר את היתרונות והחסרונות.

בסופו של דבר ההשוואה תוכל לעזור לכם להחליט איזו פלטפורמה מתאימה לכם. אז וורדפרס או וויקס?

מחיר ועלויות

עלויות בניה ופיתוח אתר אינטרנט היא גורם חשוב בעת בחירת הפלטפורמה שלכם. סך כל העלויות של פיתוח ותחזוקת האתר יהיה תלוי אך ורק בצרכים שלכם. המטרה היא לוודא כי אתם יכולים לעשות מה שאתה רוצים במסגרת התקציב שלכם.

וויקס
בניית האתרים הבסיסית בוויקס אינה כרוכה בתשלום. עם זאת ישנם שני חסרונות עיקריים. ראשית, וויקס מוסיף פרסומות על החלק העליון והתחתון של האתר ושנית, אתם לא יכולים להשתמש בדומיין פרטי עבור האתר שלכם.
חוץ מזה התכנית הבסיסית אינה מציעה אפשרות התקנת תוספים והרחבות, כדי להסיר מודעות ולקבל תכונות נוספות, תצטרכו לשדרג לאחת מתכניות הפרמיום שהם מציעים.
בכל תכנית פרמיום של וויקס יש מגבלות אחסון ורוחב פס שונות. ניתן בתשלום חודשי או לבחור תכנית שנתית. כמו כן האחסון עצמו נמצא בחו"ל.

וורדפרס
תוכנת וורדפרס זמינה בחינם לכל אחד להשתמש. אתם צריכים דומיין משלכם וכמובן אחסון אתר וורדפרס כדי להתקין את המערכת. שם דומיין פרטי משלכם הוא יתרון בכל מה שקשור לקידום אתר, ישנן אין ספור ספקי אירוח בעליות חודשיות נוחות ביותר בהתאם לתקציב שלכם.
עלות אתר וורדפרס תגדל אם תחליטו להשתמש בערכת נושא פרמיום או תוספים בתשלום. עם זאת, ישנם אלפי ערכות וורדפרס חינם ותוספות זמינות שאתם יכולים להתקין כדי להפחית עלויות. ניתן להוסיף כל תכונה לאתר וורדפרס באמצעות תוסף או בקוד האתר מבלי לשדרג תכנית האירוח.

סיכום:

וורדפרס עדיפה על וויקס עם תכניות גמישות וזמינות ממגוון חברות אירוח אתרים. העלות תלויה בכמה משאבים אתם משתמשים, ואתם חופשיים להשתמש באתר וורדפרס בכל דרך שאתם רוצים.

קלות שימוש

רוב המתחילים לא רוצים לבזבז יותר מדי זמן ללמוד מיומנויות חדשות. שניהם וויקס ו- וורדפרס מאפשרות לכם ליצור אתרי אינטרנט מבלי ללמוד קוד.

וויקס:
וויקס מגיע עם כלי חזק מאוד וקל לשימוש כדי לבנות אתר משלכם. מציעה ממשק WYSIWYG פשוט שבו אתם יכולים לבחור כל אלמנט באתר לגרור אותו למקום הנכון וכך בעצם לבנות את התוכן.
ניתן לגרור ולשחרר פריטים בכל מקום באתר, לארגן מחדש דברים בדפים, לכתוב תוכן, ולהוסיף טפסים. מתחילים רבים ימצאו תכונה זו מבורכת וידידותית במיוחד.

וורדפרס:
וורדפרס מגיעה עם עורך ויזואלי לכתיבת התוכן שלכם ומאפשרת גם לערוך את מאפייני ערכת הנושא שלכם בסביבת WYSIWYG. עם זאת, כברירת מחדל ובתבניות בסיסיות וורדפרס לא באה עם ממשק גרור ושחרר מובנה. לערכות נושא פרמיום יש ממשק כזה או שיש צורך להתקין תוסף ליכולות אלו. אחד מתוספי שחרר וגרור מתקדמים ומומלצים הוא אלמנטור.
כדי להשיג את השליטה המלאה של המראה, משתמשים יצטרכו להכיר חלקים שונים כמו תפריטים, התאמה אישית, עורך ויזואלי, וכו' זה אומר שוורדפרס דורשת עקומת למידה קטנה למתחילים. מצד השני, יש אלפי ערכות נושא שעושים את ההתאמה האישית לממש קלה. כמו כן המערכת יותר גמישה ופתוחה לכל שינוי או התאמה.

סיכום:
וויקס עדיפה למתחילים, משתמשים חדשים לא צריכים להשקיע הרבה זמן ללמוד את הפלטפורמה או להתקין תוספים לפני שהם יכולים להתחיל לבנות את אתר האינטרנט שלהם. מצד השני וורדפרס מציע היום כלים לא פחות קלים לעיצוב ובניית האתר מה שהופך אותה למערכת שלמה ומקצועית יותר.

עיצוב ופריסה

העיצוב והפריסה של האתר שלכם ממלאים תפקיד חשוב בהצלחתו. כל בעל אתר צריך עיצוב שלא רק נראה טוב, אלא גם ידידותי למשתמש כזה שגורם למותג שלהם לבלוט בין ים האתרים ברשת.

וויקס:
וויקס מגיעה עם יותר מ-500 תבניות מוכנות מראש לבחירה. כל העיצובים של וויקס הם רספונסיבים ונכתבו באופן מלא ב- HTML5. באמצעות כלי הבניה, תוכלו להתאים אישית את עיצוב האתר, לשנות את הפריסה ולסדר מחדש פריטים כמו שאתם רואים לנכון.
חסרון גדול אחת הוא שלאחר שבחרתם תבנית, אתם לא יכולים לשנות אותה. אתם יכולים להתאים אישית ככל שאתם רוצים באמצעות כלים מובנים, אך לא ניתן להחליף לתבנית אחרת.

וורדפרס:
ישנם אלפי ערכות נושא בחינם ובתשלום עבור וורדפרס. ערכות נושא חינם מגיעות עם תמיכה מוגבלת, אבל הן גם עוברות תהליך בדיקה קפדני. תבניות בתשלום מציעים תכונות רבות יותר, הן רספונסיביות וכוללות אפשרויות תמיכת פרימיום.
תבניות וורדפרס הן בעלות נושאים מגוונים, החל מאתרים אישיים קטנים ועד לאתרי מסחר מלאים ומורכבים. רוב ערכות הנושא מגיעות עם אפשרויות התאמה אישית מובנה משלהם. אתם חופשיים להתאים אותן אישית באמצעות הוספת קוד משלכם ותוספים.
משתמשים יכולים להוריד ערכות נושא חינם מספריית התבניות WordPess.org. לקבלת עיצובים בתשלום יש כמה חנויות כמו למשל themeforest
יתר על כן, אתם יכולים לשכור מפתח או ללמוד ליצור ערכת נושא מותאמת אישית לחלוטין עבור החברה שלכם.

סיכום:
לוורדפרס מגוון גדול יותר גדול של תבניות ופריסות עיצוב. משתמשי וורדפרס גם יכולים לעבור מתבנית אחת לאחרת או להתאים אותם איך שהם רוצים ללא כל מגבלות.

קידום האתר seo

נושא אופטימיזציה וקידום אתרים במנועי החיפוש הוא בעצם המפתח להצלחה של העסק שלכם, דבר שמביא אתו תנועה, לידים ובעצם צמיחה ורווחיות.

וויקס:
אם כי ישנה התקדמות בנושא קידום אתרי ווקיס. אפשר להגיד שזו אחת הבעיות הרציניות של פלטפורמה סגורה זו. אתרי וויקס סובלים מבעיות קידום במנועי חיפוש בעיקר בגוגל. בעצם הייתי אומר שאתרי וויקס טובים ככרטיס ביקור ולא יותר מזה.

וורדפרס:
זה כבר לא סוד לומר שוורדפרס היא אהובת מנועי החיפוש. אתרי וורדפרס הם בעלי אופטימיזציה וארכיטקטורת תוכן מושלמת. ישנם תוספי קידום ואופטימיזציה שמאפשרים לכל בעל אתר לקדם את האתר שלו בקלות רבה.

לסיכום:
אם אתם רוצים להקים אתר שניתן יהיה לקדם אותו להביא לתנועה וללידים, אז וורדפרס היא הפלטפורמה המנצחת בגדול גם בנושא חושב זה.

תוספים ויישומים

תוספים ויישומים הם תכנות צד שלישיות, אתה יכול להשתמש עם הפלטפורמה שלך כדי להוסיף תכונות נוספות. וויקס מכנה אותם יישומים ובוורדפרס הם נקראים תוספים.

וויקס:
וויקס מגיע עם כ- 200 אפליקציות שניתן להוסיף לאתר. יישומים אלה מציעים מגוון רחב של תכונות כמו הוספת טפסי קשר, גלריה, הערות, רשימת דוא"ל וכן הלאה.
רוב האפליקציות הן בחינם בגרסה לייט. יישומים אחרים דורשים תשלומים חודשיים במגוון מחירים. למרות שיש אוסף מוגבל של יישומים, הם מכסים את רוב התכונות מבוקשות כלל על ידי בעלי האתר.

וורדפרס
יש יותר מ- 47,928 תוספים ללא עלות בספריית התוספים. שלא לדבר על עוד מאות תוספי פרמיום בעליות נוחות.
לא קיים כמעט דבר שלא פיתחו עבורו תוסף. אתם יכולים לעשות כמעט כל דבר שאתם רוצים עם וורדפרס. יש המון תוספים בחינם ובתשלום אשר תוכלו לנצל באתר שלכם באופן מידי.

סיכום:
וורדפרס בקלות יכה בוויקס גם בתחום הזה. למרות ספריית האפליקציה של וויקס גדלה, היא עדיין מוגבלת בהשוואת למבחר העצום שעומד לרשות המשתמשים בוורדפרס.

חנות וירטואלית

מכירת דברים או שירותים באינטרנט היא עוד תכונה חשובה שיותר ויותר בעלי אתרים מחפשים.

וויקס:
וויקס מציעה אפשרות להוספת חנות וירטואלית לאתר למשתמשי פרמיום בלבד. משמעות הדבר היא שמשתמשי חינם אינם יכולים להריץ חנות באתר שלהם מבלי לשדרג לתכנית בתשלום. אפשריות הסליקה מוגבלות.
יש כמה אפליקציות צד שלישי שניתן להשתמש כדי למכור דברים באינטרנט, אבל אלה אפליקציות בתשלום נוסף ועמלות חודשיות. שלא לדבר על חוסר גמישות כללי באפליקציות אלו בכל נושא שערים ושפות שונות.

וורדפרס:
יש ב-וורדפרס כמה תוספים חינם שאתה יכול להשתמש בהם כדי לבנות החנות המקוונת שלך ולמכור כל מה שאתה רוצה בקלות. לכל התוספים האלה יש תוספי הרחבה משלהם שבהם ניתן להשתמש כדי להרחיב את יכולות החנות ולהוסיף אפשריות סליקה מקומיות ועוד יכולות רבות.

סיכום:
אם אתם רוצים לבנות חנות כמו שצריך ולהיות מוכנים לצמיחה, אז וורדפרס מציעה הרבה יותר גמישות והתממשקות למערכות נוספות. בניית אתר וורדפרס – דרך מנצחת לעסק.

לסיום

וורדפרס עדיפה בהרבה מוויקס כפלטפורמת בניית אתרים באינטרנט עבור כל סוג אתר. אתם יכולים להשיג הרבה יותר עם וורדפרס בטווח הארוך. "וורדפרס הוא אתר לכל החיים" ניתן במשך הזמן, לשדרג את העיצוב והפונקציונליות ללא איבוד התוכן שלכם וללא השפעה מבחינת קידום האתר.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *