עיצוב אתרים

עיצוב אתרים בלתי נצחיים…

הרשת הולכת לנצח את הנצח. מהו הנצח? בעיצוב יש מושג כזה של עיצובים נצחיים, אבל לצערם של כל אוהדי הקלסיקה בעולם התזזיתי של החידושים והטכנולוגיות ברשת, שום דבר לא יהיה נצחי, גם לא האתר הכי מדהים שראיתם EVER. עם כל הכעס על העניין, צריך להבין כי לא מדובר באמת בחיים אלא באתרים ולכן, לא כל כך חשוב אם הם לא נצחיים, ממילא תמיד אפשר לפנות לחברת בניית אתרים מעודכנת ולהקים אתר חדש, והשאיפה האמיתית בקשר לנצח תהיה כמו זו שאנחנו תמיד מתרפקים עליה וחולמים חיי נצח…

אז מה חדש בעיצוב אתרים?

ראשית כל התפתחות שקשורה לטכנולוגיית אינטרנט קשורה גם בעיצוב. התפתחות שפה, ג'ווה סקריפט, מערכות לניהול תוכן, כל אלה יוצרים הזדמנויות גם לעיצובים חדשים.

תפקידו של מעצב האתר, הוא לא רק לעצב אותו ויז'ואלית אלא לתת ביטוי גם לכלים הטכנולוגים שלו. סרגל ניווט, דפדוף, כותרות ועוד. כל אלה נעשים בעיצוב גרפי.

הכותרות למשל, אלה שמפנות את הגולש לתכנים חייבות להיות גם מובנות וגם גדולות, כי שום גולש לא מוכן להתאמץ.

איור של תרנגולת כן או לא?

בואו נתחיל מהסוף. אתר צריך להצטיין וזה יכול לכלול במקום תמונות איורים, שרבוטים וכל מה שיבדיל אותו מאתרים אחרים. אבל צריך לדעת למי מתאים איור ולמי לא. מסעדת גריל למשל עם איור של תרנגולת וכמה אפרוחים שלה, יכולה להיות הטעות הכי גדולה בעולם.

ראיתם פעם איור של תרנגולת ואפרוחים. הם כל כך צהובים, רכים וחמודים מי בכלל ירצה לאכול אותם.

אז מסעדת עוף בגריל לא, אבל איור למרכז שיווק עם עגלה עמוסה עד התקרה בהמון מוצרים במחיר מוזל, יכול להיות אחלה איור שיבטא יותר מצילום כמה הרבה אפשר לקנות בכמה מעט.

פונטים שונים ותמונה אחת ששווה אלף…

עומס הוא ממש לא שם המשחק, כי אם מרחב, פיזור, אוורור ועוד כמה חרוזים במשקל הזה. שימוש בפונטים שונים באותו טקסט למשל יכול להיות מעניין אם הוא מכוון מטרה כלומר- שם חברה, מחיר, כתובת, אלה הם נתונים ששווה ואולי אף רצוי להבליט אבל כעיקרון, פונטים שונים ובצבעים שונים יכולים לגמרי להחטיא את המטרה, כי זה עמוס, מיותר ומבלבל.

תמונה גדולה בדף הראשון של האתר זה נהדר אבל, כמה משפטי מפתח שיגרמו לגולש להבין לאן הוא הגיע מאוד יעזרו לכם לגרום לו גם להיכנס, להציץ, להיפגע ומי יודע אולי הוא יהיה הלקוח הבא שלכם.

רק אל תנסו להיות חכמים מדי, מתוחכמים מדי ולהפגין את היכולת שלכם בתהליך של עיצוב אתרים. הם חייבים להיות מתאימים ללקוח, למטרות שלו, לקהלי היעד שלו ובעיקר למוצר שהוא מוכר. פשטות גם כאן כמו בהרבה מקרים מנצחת הכול.

עוד לפני שלב עיצוב האתר וזקוק למיתוג עסקי? דבר עם ג'נסיס>>> מיתוג