בניית אתרים

על בניית אתרים, וורדפרס ומאט

התאוצה של הרשתות החברתיות וטאמבלר, עשתה רושם שהנה וורדפרס הולכת להיות בצרות, אבל אז הסתבר שבשעה שכולם הספידו אותה, עסקו עוד ועוד חברות בניית אתרים על בניית אתר וורדפרס וכיום היא פועלת בקרב רבע מאתרי האינטרנט, וזאת בהפרש ניכר מג'ומלה הקיימת בכ- 2.8% מהאתרים, הרבה אחרי וורדפרס.

רק לפני שנתיים הייתה קיימת וורדפרס ב-18.9% מהאתרים והיום איך לומר 25%  ועוד 26 מיליון בלוגרים שעושים בה שימוש.

נא להכיר מר וורדפרס- מאט מלוונג

מאט מלוונג, מפתח תוכנת ניהול התוכן וורדפרס הוא בכלל אחד שחלם להיות נגן ג'ז והיה מתכנת חובב שניהל בלוג חינמי תחת פלטפורמה של חברת SIXAPART. זו האחרונה החליטה יום אחד שהיא דורשת תשלום בעבור מי שמשתמש בבלוגים בדרך ניהול התוכן שלה ומלוונג החליט שהוא לא מוכן לשלם ולא משתף פעולה.

הוא וחבר שלו בשם מייק ליטל, עמלו על בניית אתרים עם מערכת ניהול בלוגים חינמית עם קוד פתוח שכל מי שרוצה יכול להשתמש בה בהבטחה שהם  שלא כמו החברה ההיא, לא יבקשו פתאום כסף משום בלוגר.

כך בעצם נוצרה וורדפרס ותרמה לכך שאפשר לפנות היום לכל חברת בניית אתרים ולהזמין בניית אתר וורדפרס.

וורדפרס- 11 שנה של פיתוחים ותוספות

יש משהו חשוב לומר על התוכנה הזו. כיוון שהיא פותחה בקוד פתוח היא אפשרה במשך השנים להמון מתכנתים, מפתחים, מעצבים וכל מי שהביע עניין להמשיך ולפתח אותה עד למה שהיא הפכה היום- מערכת ניהול התוכן הכי פופולרית בעולם ולכן כל חברת בניית אתרים שמכבדת את עצמה עובדת עם וורדפס.

היא תורגמה להמון שפות, לישראל חדרה ב-2005 והפצתה החינמית והגלובאלית אפשרה את הפופולאריות שלה.

בגלל פופולאריות התוכנה, יש היום המון תבניות חינמיות ובתשלום שפועלות על וורדפרס כאשר למעצב עצמו יש חופש עיצובי כדי ליצור ולעצב בניית אתרים בדרך מקורית כל פעם מחדש.

בניית אתרים עם וורדפס בהתאמה אישית

מלבד ערכות מדף של אתרי וורדפרס עפ"י תבניות יש גם בניית אתרים בהתאמה אישית. הוא צריך להתאים ללקוח, לחברה ולהיות הכי נכון מבחינת התוצאה עבור הלקוח.

ישנן חברות בניית אתרים רבות אשר עושות שימוש בתבניות, אבל לא כל תבנית מתאימה ללקוח. ראשית יבוא אפיון הלקוח שיקבע איזה סוג של אתר מתאים לחברה הזו, אחר כך יוחלט שמערכת ניהול התוכן תהיה וורדפרס אבל העיצוב יכול להיות מחוץ לכל תבנית, בנייה מקורית של המעצב הגרפי.

היום כאשר אתרים של חברות רבות דומים לאתרים אחרים, יש מגמה של הזמנה בניית אתרים בהתאמה אישית.

בניית אתרים עם וורדפס- אידיאלי לאתר תדמית

כיוון שבמקור אתר וורדפרס נועד לכתיבת בלוגים, הוא מתאים לכל האתרים שהתכנים שלהם הם עיקר האתר. כמו אתרי תדמית או אתרים לבעלי מקצועות חופשיים שלידע של בעל המקצוע ולניסיון שלו יש משקל רב מול לקוחות פוטנציאליים ואת כל זה מתרגמים לתוכן איכותי בבניית אתרים עם וורדפרס. כתיבה שיווקית יכולה לעשות נפלאות לאתר ולהצלחתו.

כיוון שמדובר באתר עם קוד פתוח, זה מאפשר לבעל האתר כניסה חופשית כדי לעדכן את התכנים שבו. להסיר, להעלות וליצור תוכן רצוף ועדכני מבלי להיות תלוי בחברת אחזקת האתר. בדרך כלל היום בכל חברה יש את איש המחשבים שלה שאחראי על האתר ומעדכן בו תכנים ואם מדובר על אתר וורדפרס, אין קל מזה.

כאשר מדובר על בניית אתרים עם קוד סגור, הוא לעולם לא יכול להיות אתר מסוג וורדפרס משום שהדבר המרכזי באתר כזה הוא הקוד הפתוח ואפשרות הזנת התכנים מכל מקום.